HesedHesed
  • ДАРИ
medal
  • Защо Хесед
    • Ситуацията в момента
    • Моделът МИР
    • Доказателства за успех
  • Какво правим
    • Програми и услуги
    • Центрове
    • Консултиране
    • Анализ и оценка
  • Партньори и донори
    • Донори и дарители
    • Партньори и членства
    • Кампании
  • Включи се
    • Корпоративно участие
    • Индивидуално участие
  • За нас
    • Екип
    • Проекти
    • Новини
    • Политики
  • български
  • English
31 ян. 2022

Как младите роми използват интернет и как това влияе на живота им?

Ние наистина се интересуваме от отговорите на тези въпроси. Младите хора ни вдъхновиха да работим по адаптирането на модела „Лидер на популярното мнение“ (POL) и превръщането му в Модел за онлайн активиране на лидери на популярното мнение (MOLA) в рамките на проект ACTIon – Насърчаване на активно гражданство чрез гражданско образование и активно онлайн участие на младежи като ролеви модели. Проектът се финансира по Европейската програма: Erasmus+, KД3 Социално включване чрез Образование

Към кого се обърнахме с въпросите си?

Млади майки на възраст 17-23 години от два големи ромски квартала в София, България.

Какво ни казаха?

Повечето от участниците споделиха, че имат достъп до интернет и го използват главно чрез телефоните си. Някои от тях заявиха, че имат компютър / лаптоп, но рядко го използват. За младите хора беше трудно да посочат колко време са прекарват онлайн всеки ден. Част от трудността при определянето на времето идва от факта, че майките с малки деца използват интернет, за да ангажират вниманието на детето си, което прави използването му почти непрекъснато през деня. Като цяло всички респонденти отговориха, че използват интернет всеки ден в продължение на поне един час.

Онлайн дейности

Facebook беше споменат от всички участници както като основна медийна платформа, на която поддържат личен профил, така и като платформата, която те основно и най-често използват в интернет. Те използват Google главно за търсене на информация за игри, филми, и телевизионни сериали. Някои участници споделиха, че са резервирали почивка онлайн миналата година. Повечето от респондентите посочиха, че използват интернет, за да бъдат в контакт със своите роднини и приятели, които са в чужбина.

Младите майки използват интернет за пазаруване – дрехи и обувки за децата и семейството. Те също обичат да купуват аксесоари за красота (козметика) и за дома – килими, завеси, чинии. Някои от тях посочиха, че са вярващи и гледат видеоклипове и съдържание, свързано с християнските им вярвания. Само една млада жена посочи, че търси работа чрез интернет.

Само една млада майка сподели, че следва групи на майки във Facebook, и че намира информацията, споделена там като полезна за отглеждането на детето си. По отношение на пандемията, ваксините и други актуални въпроси, свързани със здравето – участниците не споделят активно да търсят информация в интернет, но заявиха, че информацията „изскача“ в социалните медии и без да търсят специално по темата.

Повечето от младите хора споделиха, че имат преживявания с лошо поведение онлайн. Те посочиха някои популярни примери за лошо поведение: видеа в Тик-Ток, които застрашават живота и здравето на хората, например деца, които поглъщат магнитни топчета. Друг подобен пример е видео с деца, които лягат пред автомобили на пешеходна пътека. Някои от младите хора споделиха, че се чувстват разочаровани, че не могат да използват някои от онлайн платформи за услуги, защото намират достъпа за труден.

Повечето примери за добри неща, които се правят с помощта на социални медии/ уебсайтове и т.н., бяха свързани с кампании за дарения и благотворителност за различни каузи. Само един от участниците посочи възможностите за комуникация и намиране на полезна информация като такъв пример.

Какво научихме?

Престоят в интернет е съществена част от ежедневието на младите ромски жени. Те са потребители на цифрово съдържание, основната цел престоя им онлайн са забавлението и социалните контакти. Те са много изложени на дезинформация и фалшиви новини и нямат достатъчна здравна грамотност и критично мислене, за да вземат компетентни решения по здравни въпроси въз основа на информация, придобита онлайн. Младите майки са изложени на отрицателни преживявания онлайн и трябва да подобрят цифровите си умения, за да подобрят своето онлайн благополучие

Безплатните гинекологични манипулации в ромските квартали – безценна превенция срещу рак на маточната шийка Даваме старт на онлайн курса по проект „Промени промяната“

Related Posts

ХЕСЕД ще участва в ALL DIGITAL Summit – Skills for Digital Tomorrow

Новини

ХЕСЕД ще участва в ALL DIGITAL Summit – Skills for Digital Tomorrow

Наградите в Първи онлайн конкурс за детска рисунка „Художник си ти и рисунка сътвори“

Новини

Наградите в Първи онлайн конкурс за детска рисунка „Художник си ти и рисунка сътвори“

С EFIVOS насърчаваме младежи да станат агенти на промяната

Новини

С EFIVOS насърчаваме младежи да станат агенти на промяната

За Хесед

Мисията на фондация "Здраве и социално развитие" е да утвърждава възможности за личностно и общностно развитие, опазване на здравето и социално благополучие, както и да създава и популяризира ефективни подходи за успешна интеграция на социално изолирани общности.

Фондацията разработва и прилага успешни модели за ранно детско развитие, промоция на здраве и интегрирани услуги, които разкъсват порочния кръг на бедност и социална изолация.

Новини

  • ХЕСЕД ще участва в ALL DIGITAL Summit – Skills for Digital Tomorrow
  • Наградите в Първи онлайн конкурс за детска рисунка „Художник си ти и рисунка сътвори“
  • С EFIVOS насърчаваме младежи да станат агенти на промяната
  • Център МИР-Кюстендил навърши 10 години!
  • „Специалното съкровище“ – приказка за специални деца

Контакти

Фондация "Здраве и социално развитие"
ул. “Царибродска” 70, офис 5,
1309 София, България

тел.: +359 2 851 81 08;
mail@hesed.bg; www.hesed.bg

Социални мрежи

„ХЕСЕД – МИСИЯ С МАЩАБ“

©2016 hesed.bg. Всички права запазени.

Powered by JT Design

Този сайт използва бисквитки, за да подобри Вашия опит. Ние ще приемем, че сте съгласни с това, но можете да се откажете, ако желаете. Приемам Прочети още
Правила за поверителност и бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT